Skottisk meny på Magic bar och GT

Måste nog erkänna att jag var lite skeptisk när jag läste att det
skulle anrättas skottsk meny på Magic bar.
 
Men mästerkockarna Steve och Greg, lagade en fantastisk 4-rätters meny.
 
De ca 50 matgästerna fick börja med en mycket god fisksoppa.
 
Några av gästerna ( observera ficklampan ) var lite misstänksamma av mellanrätten Haggis,
en friterad "boll", som innerhåller lever, inälvor, havregryn och kryddor.
Lasse fick njuta av många Haggisar, vilket han inte hade något emot.
 
Rolf och Anna-Lena var mycket nöjda med Kycklingen med "hackad" potatis och whiskeysås.
Och desserten som bestod av frukt med sabaione och en smörkaka.
 
Birgul hade fullt upp i disken.
Min skepsis för det skottska köket har ändrats betydligt, en fantastisk middag, som
naturligtvis avslutades med en rökig skottsk whiskey.
 
Herr Persson har tänkt att bli självförsörjande på Gin & Tonic.
Det har redan kommit citroner på trädet Egnell, som planterades i våras.
 
Allt utom citronen är köpt.

Kommentarer
Postat av: magnus o BM

ovanligt vackra citroner förmodligen de vackraste jag sett

2012-10-06 @ 09:13:56
URL: http://perssonscypern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback